NOTA SEORANG LELAKI

NOTA SEORANG LELAKI
Lelaki Pemilik Nota Ini

Isnin, 20 Disember 2010

SELUAR CARIK!!

Pernah x korang berada dlm situasi ni???


Aku pernah sekali..
2 la kenangan pahit aku yg x dpt dilupakan..
Masih segar dlm ingatan sehingga hari ni..
Gila kot!!Kalau kena kt korang suma, gerenti x kluar rumah..cayalah!!


Cite dia mcm ni..
Pagi 2 aku bangun awl pg besiap nk pegi sembahyang jumaat..
Masa 2 aku tgh berkhayal sampai aku x sedar semua 2..
Mengantok sgt2, mata aku pon dh naik kematu tahan mengantok..
Mana x nya aku x bleh tido mlm 2..
Berlarutan sampai pukul 4 pagi barulah aku dpt lelapkn mata ni..


Dh bleh tidor 2 sampai termimpi aku..
Mimpi yg agk indah jugak la..
Sampai x sedarkan diri aku, mcm x waras pon ada..hehe
Skit2 ja la..


Lepas saja aku settle besiap, dh hensem2 mcm black..
Bru aku dgn bapak mertua aku, ehh silap bapak aku laa betolak ke masjid..
Kuat jugak kami ni dpt tolak kete..haha


Sampai saja kt sana..
Aku dh mula rasa pelik..
Seolah-olah aku ni org gila yg berbogel dtg ke masjid hendak menunaikan solat sunat tahiyatul masjid..
Semua org tgk aku mcm ada sesuatu yg menarik pada diriku..
Aduh!!naik hairan aku dibuatnya..
Pa yg menarik sgt dgn aku ni..
Aku rasa mcm biasa ja..


Tetiba masa aku tgh sembahyang 2..,
Terasa kedinginan yg teramat sgt mcm dok kt gurun sahara..kua3
Rupanya, bru aku sedar yg seluar aku carik..
Bak kta pepatah, carik2 bulu ayam lama2 bercantum juga..
Seluar aku yg carik ni nk wt cmna?
Xkn nk suroh tok imam tlg jahitkn..malang2 nasib aku


Terpaksalah aku mengaverkn (cover) sedikit..
Padanla org usha aku pelik ja..
Ouhh!!rupa2nya ni la sbbnya..


Naik malu aku..
Rasa mcm nk pengsan pon ada..
Penyakit aku yg dulu aku tggl kn pon dtg blk..
Kencing masin, darah rendah dan penyakit tain..
semuanya disebabkn problem ni la aduss..


Abis ja tok imam bg salam..
Cepat2 aku joging keluar dari masjid 2..
Sampai saja dkt rumah terus aku bg seluar 2 kt mak aku..
Suroh dia tlg jahit..
Peristiwa 2 membuatkn aku serik..
Kalau korang mesti dh x mau keluar rumah kn..


Aku kira masih tabah lg la..
Dugaan semua 2 kena lalui jugak..
hahahaha..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan