NOTA SEORANG LELAKI

NOTA SEORANG LELAKI
Lelaki Pemilik Nota Ini

Jumaat, 13 Mei 2011

I LOVE ISLAM

Rasanya dh lama aku x update blog aku ni..
Busy la kate ko..haha
Maklumlah melangkah masuk ke tingkatan 4 je kepala aku ni dh naik berat dgn subjek2 baru yg aku x pernah jangke sshnya..

Tp sebenarnya bukan nk cite psal form 4 cume nk cite tentang Islam je..
Cuba hampa fikir nape bile sesorang 2 beriman dgn Allah dia slalu ditindas??
Padahal org yg menindas 2 adalah org yg seagama,,hurm pelik jugak kn??
Semua org Islam ni dh mcm satu keluarga mesti la saling berkasih syang, bantu membantu bukanya jadi pemberontak..

Malahan ada yg mencontohi segala budaya org kafir..
Kononnya nk up to date tp dlm Islam x plak begitu..
Nk ikut trend la ape la..
Hakikatnya sebahagian besar daripada org kita ni hanya Islam pada nama..
Tak malukah kita dgn org2 kafir..
Sudah tentu mereka akn berprasangka buruk terhadap agama Islam

Kita x sedar hari2 yg kita lalui 2 datangnya daripada Allah taala..
Klau Allah x memberi rahmatnya kepada kita mcm mna?
Mungkin kta dh berada di Alam len skrg ni..

Aku takut sgt bla melihat kecanggihan teknologi kita yg semakin membangun..
Kdg2 teknologi 2 yg membuatkan manusia lalai dgn tanggungjawab mereka..
Mcm mna nanti dunia yg akn datang??
Mungkin Islam dh semakin pudar..

Bila Islam dh pupus kt dunia ini,,maka kiamat pon akn berlaku..
Aku yakin yg semua umat Islam tau tentang kiamat ni..
Tp buat mcm x pernah tau pon..

Yg aku sgt geram bila org yg beriman ni di tindas..
mcm2 yg mereka katakan..
contohnya bila meraka nampak sessorang 2 melakukan kebaikan je mulalah mereka kata budak skema, anak mak la mcm2 lg la..

sepatutnya mereka berbangga sebab ada juga budak muda yg akan menjadi pemimpin di masa yg akn datang..
bersyukur la dgn nikmat kita ni..
harap2 Islam akn terus maju dan kekal sehingga hari kiamat..
Marilah sama2 kita berdoa@berdakwah demi memartabatkan ajaran Rasullulah

Aku harap artikel ni dapat memberi motivasi kepada org2 yg terasa sifat dia ada dlm apa yg aku tulis ni..
Cubalah berubah, klau bukan kita yg mengubahnya sape lg??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan